Gå direkt till textinnehåll

Vanliga frågor om kort

Genvägar: Visa-kortVirtuellt kort

Visa

Jag har inte fått min faktura, när kommer den?
Hur läser jag min kortfaktura?
Hur aktiverar jag mitt Visa-kort?
Hur mycket pengar kan jag ta ut på mitt kort per dygn?
Jag har ett Mitt kort, hur fungerar det?
Vilket OCR-nummer ska jag använda för inbetalning till mitt Visa-kort?
Vad krävs för att bli beviljad ett kreditkort?
Hur spärrar jag mitt Visa-kort?
Var hittar jag mina transaktioner?
Hur beställer jag ett nytt kort?
Jag har fått ett nytt kort men inte min PIN-kod?
Jag vill betala in till mitt konto, hur gör jag det?
Kan jag använda kortet i hela världen?
Vad bör jag tänka på innan jag använder mitt kort utomlands?
Jag behöver använda reseförsäkringen som är kopplad till mitt kort. Hur gör jag?
Hur tecknar jag ett kreditskydd?
Jag har blivit arbetslös eller sjukskriven och behöver använda mitt Kreditskydd. Hur gör jag?
Hur hittar jag mitt räntebesked?
Var hittar jag mina villkor?
Var hittar jag blanketter?

Virtuellt kort

Vad innebär ”Virtuellt kort”?
Gäller samma räntefrihet när jag handlar med det virtuella kortet?
Är Santanders virtuella kort samma sak som Apple/Samsung Pay eller kontaktlösa betalningar?
Kan jag använda det virtuella kortet till prenumerationstjänster som Netflix, Spotify etc.?
Får jag någon PIN-kod till det virtuella kortet?
Var på internetbanken hittar jag det virtuella kortet?
Hur gör jag för att handla online med mitt virtuella kort?
Behöver jag verifiera online-köpen med BankID också?
Kan jag visa upp mitt virtuella kortnummer i en fysisk butik och handla på så vis?
Gäller alla kortets förmåner trots att kortet är ett virtuellt kort, t.ex. reseförsäkring, räntefri period, återbäringsprogrammet?
Kostar det virtuella kortet något?
Environment: Stage 🢒Country: Sweden 🢒Frontend Build: 20241125.1 Backend Build: 2.0.366