Gå direkt till textinnehåll

Kundservice

Här hittar du en översikt över vanliga frågor och svar, kontaktuppgifter, dokument och mycket mer.

Om du inte hittar svaret på din fråga här, så är vår chatt det snabbaste och enklaste sättet att komma i kontakt med oss.

Chatta med oss

Har du blivit ombedd att uppdatera din kundinformation?

Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera din kundinformation.

Läs mer här

Behöver du uppdatera informationen om ditt företag?

Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera informationen om ditt företag.

Frågor och svar utifrån kategori

icon

Sparkonton

Alla typer av insättningar och uttag samt andra frågor relaterat till sparkonton.

icon

Kort

Hantering av betalningar, fakturor, försäkringar och andra frågor kopplade till våra kreditkort.

icon

Privatlån

OCR-nummer, fakturafrågor, försäkringar och annat angående privatlån.

icon

Bil- och fritidslån

Fakturafrågor, autogiro, försäkringar och överlåtelse för bil- och fritidslån.

icon

Billeasing - privat & företag

Alla frågor kring billeasing för privatpersoner och företag.

icon

Internet- och mobilbanken

Inloggning, BankID och övriga frågor om Internetbanken och Mobilbanken.

icon

Försäkringar

Alla frågor kring Låneskydd, Kreditskydd, Reseförsäkring, Köpförsäkring och Bilförsäkring.

Öppettider Kundservice

Chatt är det enklaste och snabbaste sättet att kontakta oss. För att starta en chatt, klicka på chattikonen i det nedre högra hörnet.

Chatt
Måndag–fredag: 09.00-16.00

Telefon
08-559 514 00
Måndag–fredag: 10.00–16.00
Skärtorsdagen 28/3 och Valborg 30/4 stänger telefonerna kl 13

Röda dagar: stängt

Meddelande: Skicka meddelande i internetbanken

Vi tar inte emot besök i våra lokaler. Vid frågor ska du vända dig till vår kundtjänst via internetbank, telefon eller chatt. 

Ägare använder kreditkortsläsare medan han står vid manlig kund vid bordet

Hur spärrar jag mitt kort?

Du kan spärra ditt kort dygnet runt i internetbanken eller ringa till spärrservice på 08-559 511 20.

Blanketter och dokument

Här hittar du bland annat anmälan för autogiro, fullmakt för konto, reklamation och blanketter för FATCA och CRS.

Vad händer vid dödsfall?

Vad är bra att tänka på och vad händer hos oss på Santander vid ett dödsfall.

Klagomål

Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.

Behandling av personuppgifter

Vi har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.

Cookies

När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.

Tekniska krav

Vi rekomenderar att du alltid använder den senaste versionen av ditt operativsystem och webbläsare.

Bankordlista

Ordlista med vanliga ord inom bank och privatekonomi.

Reklam, nej tack

Om du inte vill ha reklam från oss

Samarbetspartners för påminnelser

Läs om våra verificerade partners

Environment: Stage 🢒Country: Sweden 🢒Frontend Build: 20241125.1 Backend Build: 2.0.366