Kundservice
Här hittar du en översikt över vanliga frågor och svar, kontaktuppgifter, dokument och mycket mer.
Om du inte hittar svaret på din fråga här, så är vår chatt det snabbaste och enklaste sättet att komma i kontakt med oss.
Har du blivit ombedd att uppdatera din kundinformation?
Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera din kundinformation.
Läs mer här
Behöver du uppdatera informationen om ditt företag?
Som bank har vi en skyldighet att se till att vi har nödvändig information om våra kunder. Det är nu dags att uppdatera informationen om ditt företag.
Frågor och svar utifrån kategori
Sparkonton
Alla typer av insättningar och uttag samt andra frågor relaterat till sparkonton.
Kort
Hantering av betalningar, fakturor, försäkringar och andra frågor kopplade till våra kreditkort.
Privatlån
OCR-nummer, fakturafrågor, försäkringar och annat angående privatlån.
Bil- och fritidslån
Fakturafrågor, autogiro, försäkringar och överlåtelse för bil- och fritidslån.
Billeasing - privat & företag
Alla frågor kring billeasing för privatpersoner och företag.
Internet- och mobilbanken
Inloggning, BankID och övriga frågor om Internetbanken och Mobilbanken.
Försäkringar
Alla frågor kring Låneskydd, Kreditskydd, Reseförsäkring, Köpförsäkring och Bilförsäkring.
Öppettider Kundservice
Chatt är det enklaste och snabbaste sättet att kontakta oss. För att starta en chatt, klicka på chattikonen i det nedre högra hörnet.
Chatt
Måndag–fredag: 09.00-16.00
Telefon
08-559 514 00
Måndag–fredag: 10.00–16.00
Skärtorsdagen 28/3 och Valborg 30/4 stänger telefonerna kl 13
Röda dagar: stängt
Meddelande: Skicka meddelande i internetbanken
Vi tar inte emot besök i våra lokaler. Vid frågor ska du vända dig till vår kundtjänst via internetbank, telefon eller chatt.
Hur spärrar jag mitt kort?
Du kan spärra ditt kort dygnet runt i internetbanken eller ringa till spärrservice på 08-559 511 20.
Blanketter och dokument
Här hittar du bland annat anmälan för autogiro, fullmakt för konto, reklamation och blanketter för FATCA och CRS.
Vad händer vid dödsfall?
Vad är bra att tänka på och vad händer hos oss på Santander vid ett dödsfall.
Klagomål
Om du skulle vara missnöjd med något vill vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig med ditt ärende.
Behandling av personuppgifter
Vi har vi lång erfarenhet av att hantera kunders data på ett varsamt och ansvarsfullt sätt.
Cookies
När du går in på vår webbplats godkänner du att vi använder s.k. cookies, läs mer om vad det innebär.
Tekniska krav
Vi rekomenderar att du alltid använder den senaste versionen av ditt operativsystem och webbläsare.
Bankordlista
Ordlista med vanliga ord inom bank och privatekonomi.
Reklam, nej tack
Om du inte vill ha reklam från oss
Samarbetspartners för påminnelser
Läs om våra verificerade partners